Jobbgarantin för ungdomar

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen. Jag ska ingå i ett  arbetsmarknadspolitiskt program som heter Jobbgarantin för ungdomar. Vi får se hur det går.. Jag är lite skeptisk, men det kan ju inte bli värre än vad det redan är för min del!

Man kommer ingå i grupper, där man diskuterar och gör grupparbeten, får coachning i arbetssökandet, hjälp med CV och så vidare..
Man måste göra det här tydligen, för annars kan man bli vägrad a-kassa mm.
Så, what the heck.. Som sagt, det kan nog inte bli värre!

Jag ska ta med mig:
 Jobbansökan (brev + CV) för senast sökta arbete
 En lista på sökta arbeten de senaste veckorna
 Betyg och intyg som styrker arbeten

Ska vara där 14.15, då ska jag även göra en ny handlingsplan för mitt jobbsökande. Spännande..

Får ha intervjun jag ska till nästa vecka i huvudet istället, den ger mig hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0