Svinont i halsen.. Får man säga så?

Äsch, får man ens säga att man har svinont i halsen nuförtiden, eller flyr folk från en då?
Jag menar hela det här influensaköret.. Jag blir trött på det, jag menar skrämma upp folk så!
Vi här hemma tar det med en nypa salt, det kan man lugnt säga. Även fast vi är sjuka. Bara att hålla sig hemma de dagar man mår dåligt, tvätta händerna noga när man varit någonstans. Jag tror inte jag kommer få viruset, det var riktigt längesedan jag hade influensa överhuvudtaget. Men det ska bli spännande att se.. Haha..

Jag kollar runt lite och läser andras bloggar om just det här..

"Jag följer spridningen av svininfluensan eller, ”den nya influensan” på google maps.
Hur farlig är den egentligen? Är den inte som en vinterkräksjuka eller en helt vanlig influensa bara att folk inte är vana med den. Det är ju otroligt få fall om man tänker på vanlig influensa eller varför inte tar Malaria som 300 Miljoner insjuknar i varje år, av dessa dör 2 miljoner det första året och sen fortsätter det såklart. Det är ingen som uppmärksammar dom siffrorna speciellt ofta…

undrar hur det blir när den nya influensan har passerat och en ny kommer, blir det ny nya influensan och den gamla får heta gamla nya influensan.
Jag följer som sagt utvecklingen." -
Louie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0